måndag 17 augusti 2009

Upp igen

Veckans excesser har satt sig på vågen. Nu nästan tre kg kvar till målvikt. Men det är lite konstigt i kroppen just nu, med blodvärde och svullen i magen och usch. Det är visst en vecka kvar till mens igen! Jädrar vad tiden går!

Bottenslam från i våras flöt upp när ytterligare en förtvivlad mamma hittat ett gömt brev till målsman. Att ungjäklarna inte ens har vett att slänga breven om de nu ska försöka sticka huvudet i sanden! Att man ska behöva be om föräldrarnas namnteckning, som om det vore på lågstadiet! Att inte föräldrarna kan städa oftare! ;-) Nåväl, jag har inte handledarskapet längre, och mitt ämne är bara ett av de flera som eleven har kört i. Men jag får ju sopa upp: Försöka motivera min vikaries betygsättning i efterhand, antingen hanka igenom eleverna med det troliga resultatet IG i nästa kurs också (för latmasken har biverkningen att det blir låååååång väg att vandra och den brukar dessvärre inte släppa greppet hur som helst). Fick en liten stressattack, men det gick över när min kompetente kollega styrde upp.

Egentligen så är det ganska bra att min vikarie var tvungen att underkänna så pass många. B-kursgruppen blir väl bara 28 st! Resten får läsa ikapp på resursen hoppas jag.

Nä, kvällshandling. Fylla på förråden. Känner för att baka lite kakor i kväll... Testa nya spritsen... Nä, bättre att lägga sig tidigt.

Inga kommentarer: