torsdag 27 augusti 2009

Snabbt

Produktivt idag. Tre intensiva lektioner, en projektarbetsinformation, administrativt arbete och sedan ner till banken med tjejerna och ordna så att Eva får tillgång till kontot. Nu är jag definitivt inte längre miniorledare.

När formaliteterna var avklarade gick vi och fikade. Det var mysigt. Vi åt kulglass och drack kaffe i solen på uteserveringen och mös och skrattade, som vanligt när vi träffas. Jag blir så glad av att umgås med Marie och Eva. Och Jessica, fast hon var inte med idag.

Sedan gick vi och köpte present till Utmanarna, som de ska få på söndag när jag kommer hem från Scoutforum.

När jag kom hem var jag jättetrött! Maken hade fixat och donat hemma, men det var min tur att laga maten. Så jag gav mig ut och sprang lite. Till kraftverket och tillbaka längst Ätran. Det var vackert och behagligt. Mycket vackert, mindre behagligt. Det kändes som jag hade bra tempo, men när jag tittade på klockan kändes det inte som det gick så fort.

Väl hemma stekte jag fiskburgare. De blev jättegoda, och ungarna mumsade i sig två var med sallad och guacamole. Dessutom hävde de på hamburgerdressing, ketchup och senap. Det gjorde inte jag. Jag tror min smakupplevelse var bättre, men de hävdade att det var suuuupergott.

Sedan loggade jag min tid på jogg.se och fann att det var det snabbaste jag någonsin sprungit den rundan. 13 minuter fortare än första gången, 23 augusti 2008. Kul!

Dagens mat:
Gröt med Makens hempysslade björnbärs- och äpple-gelé, 3,5 p
Bön-marsala, 4 p
Fiskburgare med bröd, sallad och guacamole, 6,5
Mellanmål: Sia Världens glass Cacao, 3 äpplen och 1 grapefrukt

I morgon är det dags för Scoutforum. Såå kul!

Inga kommentarer: