söndag 9 augusti 2009

Hemma


Oh, så skönt att få sova i egen säng! Fast jag var nästan på väg att gå och lägga mig i hängmattan i går kväll, för det var så varmt inne. Jag glömde att spola på toa och trevade på väggen efter disinfekteringsskummet.




Det mesta är upppackat och tvättmaskinen går varm. Kan dessvärre konstatera att Rådets skjortproblem inte verkar vara över: Den nya piké-tröjan jag köpte tålde inte solen, utan fick blekta fläckar och får skickas tillbaka. Mikes skjorta har också antagit en tråkig nyans, men den är det väl ingen idé att försöka reklamera. Även om den bara är tvättad 5-6 gånger, är den ju använd en hel del. Märkte att den tappade i färg med en gång, men när man suttit och sytt på alla jäkla märken drar man ju sig liksom för att skicka iväg efter en ny.

Det har varit ett fantastiskt läger! Jag har beskrivit det i min scoutblogg, som om intresse finns så kan ni titta där. Där finns lite bilder också. Här tror jag jag lägger upp lite bilder på annat än scouter jag tog under veckan.