lördag 29 augusti 2009

Det börjar bli en ovana...

Nu är jag på samma ställe som Hans Majestät igen! Det börjar likna en ovana. Men som vanligt så får jag inte komma närmare än tre hästlängder...
Kungen är den grå nacken i mitten framför portalen.


Befinner mig på Scoutforum på Rinkabyfältet - ett möte för inspiration och information. Samtidigt har World Scout Jamboree planeringsteam möte och testar toaletter och visar små stugor. Samtidigt är representanter från det japanska teamet på plats för att förbereda sin WSJ 2015. De, och de amerikanska potentaterna shoppar loss som helsike i shoppen, snart kommer de ursnygga kollektionerna Scout och Love Earth spridas över världen... För att inte tala om alla Simply Scouting-pikéer, t-shirts och jackor som säljs. Kungen och hans klubb, B-P Fellows är också här, och hålls i ett inhägnat område, under scoutmässiga förhållanden. De diskar sina gåvo-Light my Fire Meal kits själva i blå diskbaljor med diskborstar från GeKås.


Det handlar mycket om nätverkande. Jag är inte så bra på sådant: Jag glömmer oftast vem jag pratar med eller vilken funktion de har, vilket gör det svårt att dra nytta av kontakterna sedan. Men scouterna är så trevligt folk, och det är roligt att bara vara, bara prata och bara inspireras.


Nu sitter jag i programinformationsmontern och ska skriva synopsis på det nya Utmanarmaterialet och få folk att tycka om den nya ledarboken, vars provtryck ligger på bordet framför mig. Men det är ganska så stillsamt i mitt huvud. Jag får massor av idéer, men inte om utmanarmaterial.