söndag 8 november 2009

Borde vara ganska nöjd

... eftersom jag idag spendera 70 minuter på löpbandet. Jag fick aldrig riktigt styr på hur programmen funkade, men jag varierade min hastighet manuellt. Var alldeles förtvivlad en stund för det kändes som jag inte orkade någonting, tills jag insåg att jag höll betydligt högre tempo än vad jag brukar på långpass, plus att jag ställt in bandet på lutning, eftersom det stod i Runner's World att det är bra att ha en liten lutning för att kompensera för att inte underlaget varieraras.

Sedan kom jag hem och lagade en middag som blev himla god. Fast inte så färggrann... Jag hittade en benfri kotlettbit i frysen härrom dagen som jag bestämde mig för att späcka med svarta oliver, vitlök och soltorkade tomater och binda upp enligt konstens alla regler. Sedan den fräst i lite baconfett fick den sedan puttra på i ugnen tillsammans med blandade smålökar, champinjoner, lite vatten, gröna linser och potatis. Efter en timme hällde jag av vattnet och köttsafterna och gjorde sås genom att tillsätta Worcester-sås och lite pesto, och lite fuskredning. Det blev himla gött!

Nu ska jag iväg och ha Matutmaning med Kapaukerna. Enligt kalenderna kommer fem. Ska handla lite ingredienser på vägen och se vad de kan komma på på Trangia, Murrikka och i reflektorugn. Återkommer med bildreportage, om det inte hinner bli för jävla mörkt.

Inga kommentarer: