torsdag 26 november 2009

Explorer Belt


Nu har jag anmält Kronprinsen till Explorer Belt. I juni ska jag släppa i väg min då 18-årige förstfödde på äventyr i Italien, där han tillsammans med en partner ska vandra 10 mil utan pengar på fickan, förlita sig på lokalbefolkningen för nattrum och får pyssla om sina skoskav själv. Sedan ska han och ett gäng andra scouter resa runt i Italien och ha skoj i 10 dagar till.


Jag är lätt avundsjuk! Tänk om jag vetat att sådana äventyr existerade när jag var i hans ålder! Då hade nog mitt liv sett annorlunda ut. Nu klagar jag inte, för mycket av mitt liv hade ju inte hänt. Jag hade förmodligen inte haft Kronprinsen eller någon av de andra skitungarna heller... Jag hade nog haft andra barn, med andra pappor. Kanske ett fullständigt skittråkigt svensson-liv tillsammans med en fullständigt skittrist karl. Eller så inte... You'll never know!


Nu börjar hästjobbet: Att få honom att inse att han ska lägga mer tid på körkort, mattebetyg och på att fundera ut inkomstbringande aktiviteter så att de 9500 kr inte bara behöver komma ur mammans plånbok... Det är väl bäst jag börjar spara för säkerhetsskull...

2 kommentarer:

Berander sa...

Jag hade gjort jävligt klart för mitt barn att jag supportar till 100% efter förmåga, men 9,5kkr får vackert skramlas ihop själv.

Lätt att säga nu, och jag veeet - man är inte mer än blödig förälder när allt kommer till kritan...

*kramas*

LottaN sa...

Ja, guja! Och det är ju inte det att han tar det för givet - han var så orolig för att ta steget och göra anmälan, för tänk om vi inte hade råd! Jag sa att vi fixar det, naturligtvis skulle jag ju sagt att du fixar det, men då vet jag att han inte vågat.
Som tur är så är det fart på Ida och hennes mamma och jag ska nog lyckas jaga liv i ungdomarna! Hehehehe...