lördag 21 november 2009

Slördag

En helg utan program! Jag skulle varit på FST i Göteborg, men insåg att det gååååår inte. Och ingen blev jättearg när jag sa att jag inte orkade. I alla fall så sa ingen något om det till mig. Nästa helg är det ju glöggmys och paketinstlag med ledarna på fredag, bakövernattning med Utmanarna lördag och julmarknad söndag, så det gäller att njuta av overksamheten den här helgen. Och tvätta och städa lite.

Hallands Nyheter hade reportage om en alldeles bedårande blogg i dag: http://bullenlena.blogspot.com/

Kolla den! Trouble blev lätt avundsjuk och tyckte att hans profil på www.jogg.se var lite futtig i jämförelse, så jag hjälpte honom att skriva en liten kommentar till Lena. Det är tur att det är långt till Hunnestad, för Trouble tyckte nog att Lenas skämtrosa minsann inte var något att skämmas över!

I övrigt har Hunden och jag haft det sedvanliga slagsmålet om kammen. Egentligen är det ju bara på låtsas, eftersom han faktiskt tycker att det är rätt skönt att bli ompysslad. Men det har blivit lite av en lek att man försvinner i väg från borstplatsen och blir mutad tillbaka med en godis, och att man lite halvhjärtat nafsar efter kammen när man blir lite luggad. Mattes rygg ska värka och det ska finnas massor av tovor kvar att reda ut till nästa gång - så man får mer godis!

Inga kommentarer: