söndag 15 november 2009

Job well done

Attans nöjd! Jag har gått och oroat mig för den andra årliga utbildningshelgen i Hallands scoutdistrikt. På programmet stod BAS, Baka ute, sjömaning, lägerbålsladdning, knopar och annat. Förra årets BAS drog tre deltagare, varav 2 hade tid att gå hela kursen. I år gick 4 personer alla 5 modulerna, och 6 personer till gick delar av kursen, som är den första av Scouternas nya ledarutbildningar, och det var ett gott litet gäng som höll lägerbål i ösregnet utanför Varbergs scoutstuga. Utvärderingarna gav lov åt både kursen och kursledarna, och min linssoppa var mäkta uppskattad (ett ihopasläng som vanligt...)
Jag fick tillfälle att lära mig lite repkonster som tagling och splitsar och tillfälle att diskutera scouting med härliga människor. Tack, alla ni som bidrog till att göra helgen till en succé!
Så, nu kan jag koncentrera mig på att oroa mig för något annat.

Inga kommentarer: