lördag 7 november 2009

Uuuäärk!

Lördag, och gårdagskvällens fröjder är över. Nu väntar den bleka vardagen med städning, disk och tvätt. Fy, vad trist! Jag ÖNSKAR verkligen att jag var av den där typen som tycker det är roligt att städa, eller åtminstone av den där typen som tycker att det är så skönt när det är klart. Men jag tycker inte att det är roligt, och det enda jag ser när det är klart är att det snart kommer att behöva göras igen.
Jag har tagit ut sänghimlen i alla fall, vilket höll på att ge mig en astma-attack, trots att jag mig veterligen inte lider av den sjukdomen. När dammet lagt sig nog för att jag skulle våga mig in i sovrummet igen tog jag även ner gardinerna. Jag ska t o m hänga upp nya gardiner! Allt för att vara lite busig. Jag har plockat ner alla dammiga grejer från hyllan och jag har börjat plocka ut allt löst från rummet. Bara det som verkligen ska vara i sovrummet ska få komma tillbaka in.

Måste gå och handla också. Vi har inte mycket hemma. Och jag har INGEN inspiration alls. Kanske skulle ta en av mina miljoner kokböcker och ha en Jamie-vecka? Eller en Riverside Café-vecka? Eller en vegetarisk vecka... Nä, jag tror jag tar en tur till affären och ser vad som är billigt och på extra-erbjudande som vanligt och försöker hitta någon röd tråd.

I morgon ska Utmanarscouterna få en matutmaning: En trerätters på valfritt friluftskök, av ekologiska varor i säsong. Jag ska köpa in en baslista av ingredienser och sedan får var och en ha med sig en ingrediens själv. Allt för att hämma pizza-intaget. Ska bli intressant.

Nä, nu kan jag inte skjuta upp städningen längre... Tillbaka till gruvan - gasmask på.

Inga kommentarer: