måndag 16 mars 2009

100 år går fort

"Det är ofta måndag", sa konsulenten när hon drog igång dagens lektion om ögonmått och portionsstorlekar. Mmmm, tiden rusar iväg! Och på åtta veckor har jag gått ner 6,1 kg! (Fast då har jag gått upp tre gånger....) Så idag fick jag min andra stjärna! Väldigt fjantigt egentligen, men vi blir alla lika barnsligt glada när Anna klistrar de små guldstjärnorna på våra medlemskort. Nu har jag fem kg kvar, så lagom till midsommar kommer jag i mina blommiga jeans. Det är väl passande?

Sedan möte med 100-årskommittén. Om ett halvår börjar firandet med filmvisning på Fotomuséet, sedan blir det utställningar, allsångskväll och arrangemang i stan, en fest (naturligtvis) och en hemsida och en jubileumsskrift ska framställas på print-on-demand. Min skrivelse godkändes, och nu ska ansökan till förbundet om att få arrangera förbundsmöte in. Och jag ska skriva ny skrivelse till kommunen och göra en hemställan om att få ha kårlägret i stadsparken. Det händer grejer!

Dagens meny:
Havregrynsgröt med frysta vildhallon
Keso, kräftstjärtar och sallad
Smörgås med leverpastej
Potatiscurry med spenat, linser med smör och ris (rester från igår)
7 points kakor (födelsedagsfirande i förtid, tur att jag promenerade så långt idag)

Inga kommentarer: