fredag 13 mars 2009

Varför kan inte hus städa sig själva?

Jag TYCKER inte det är vare sig roligt eller tillfredställande att städa. Vissa njuter av att ha det fint omkring sig och älskar att göra det fint. Jag tycker att det är trevligt att ha det ostökigt, lite skit i hörnen skadar inte, men det är trevligt om det inte är prylar över allt. Men, dessvärre, vi är fem i familjen och ingen av oss är speciellt städorienterade och det är prylar överallt.

Och inte städade huset sig själv medan jag var ute och sprang. Inte heller städar hundens rumpa sig själv när han haft diarré och eftersom Makens rygg håller för allt annat än för hundtvätt, så åker jag på att städa hunden - igen. Egentligen tycker man ju att hans jäkla rygg, som redan är kass, kunde man ju offra på stinkhunden, så kunde min rygg få vara frisk ikväll.

Inga kommentarer: