söndag 15 mars 2009

Ompysslade

Efter att vi haft det lite tufft i vinter så ansåg Distriktet och förbundet att vi förtjänade att bli ompysslade och skickade iväg oss till Kvistofta scoutkårs stuga Björket i norra Skåne. Där fick vi go' mad, mye mad och mad i räddan ti', fick inspiration, tid att planera för framtiden, kraft från underbar natur och hjälp av en psykolog med KBT-inriktning att gå igenom den konflikt vi haft med en av scouternas föräldrar, för att kunna gå vidare och känna att vi faktiskt har gjort allt vi kan. Det var nyttigt och himla trevligt.

När jag kom hem kände jag att jag hade två val: Att gå och lägga mig direkt, eller ut och springa direkt. Prinsessan och Maken höll på att städa. Jag började halvhjärtat hjälpa till. Men sedan så kände jag faktiskt att JAG kan OCKSÅ prioritera motion, och gick och drog på mig löparkläderna. Då kom Maken och frågade om han fick följa med. Det fick han, och vi joggade 8 km i vårsolen, tittade lite på havet, och pratade. Eller, han pratade, jag stönade fram korthuggna svar....

Vi åt lite rester och nu har jag uppdaterat båda bloggarna också. Återstår bara att fylla i checklistan. Invägning i morgon. Hoppas bara att det går bättre den här gången....

Inga kommentarer: