söndag 8 mars 2009

Snöglopp

Koolt ord... Snöglopp. Inte så lockande att gå ut i dock. Hunden, som precis börjat torka till efter morgonpromenaden, ligger på mina fötter i sängen. Täcket är lätt hundfuktigt. Urk. Borde ut och springa, men hur kul är det på en skala, i detta vädret?

Brormin tyckte att det förmodligen skulle tillföra eftermiddagens planderade bastubesök ytterligare en dimension om jag flyttade lite på bekvämlighetszonen och gav mig ut i blötan först, vilket han naturligtvis har alldeles rätt i, men jag känner mig lite neggo.

Doktor Caiza bjöd på lamm, pinotage och gott sällskap i går kväll. Vi ylade med i Mamma Mia, och dansade till gamla slagdängor av Cure, Velvet Underground och Jacob Hellman så vardagsrumsgolvet gungade. Lite trött ihåret är jag idag, och magen tyckte tydligen dåligt om de feta snackskorvarna och den gräddiga såsen. Kanske har en god ursäkt att inte springa i alla fall...

Om man skulle ta och gå och kopiera de där Nick Cave-plattorna jag lånade kanske? Och sedan sova lite middag... Efter det kan man ju se om det fortfarande regnar...

Inga kommentarer: