måndag 23 mars 2009

Jävla hund

Hundens hygien har varit aningen eftersatt under vintern, dels därför att det är föga fruktsamt att bada honom, när det tar en promenad innan han är precis lika äcklig igen, dels för att Maken har ont i ryggen och jag får ont i ryggen av att borsta odjuret, dels för att han inte tycker om att bli borstad och det är värsta övertalningen varenda gång och tar flera timmar.

Igår kväll, under Beck, mutade jag ner honom på puffen med ett antal Frolic och började borsta. Och insåg att de ihoptovade pälsklumparna på Hundens bakben inte skulle gå att kamma ut utan klippning, och insåg sedan att de tillkommit genom att små pinnar, kardborrar och annat bös samlats i pälsen. Och jag klippte och kammade och mutade, höll ner och klappade, ryade och fjäskade, och såg inte mycket av Gunvalds sexiga blå ögon.

Till slut orkade vare sig jag eller Hunden mer. Min rygg kändes som den skulle gå av, och Hunden vägrade att komma ut från under bordet, trots Frolic. Tovorna på bakbenen är inte helt utredda, men magen är ansad och klippt, snopp-pälsen kommer inte att samla lukt på ett tag, och insidan av Hundens lår av mjuka och släta och otoviga. Får väl försöka ta ett tag i kväll igen.

Jävla hund.

Inga kommentarer: