torsdag 30 juli 2009

Jädrrar!

Blev så besatt av mina pork pies att jag totalglömde att åka ner till scoutgården och hjälpa till och packa!!! Jaja, de klarade sig säkert alldeles förträffligt utan mig...

Det blev maränger också, för det blev äggvitor över efter pajmejkingen. Och jag måste börja packa!!!!! Och ungarna måste börja packa!!!! Fast det är roligare att laga mat....

Att inköpa:
Gummistövlar
Regnställ
Skulle ha köpt inpregnering för flera veckor sedan.. Nu är det för sent. Jag får helt enkelt bli blöt. Man kan ju lösa det hela med sopsäckar också. Kanske inte så stiligt, men betydligt regntätare än många av dagens regnställ i alla fall....

1 kommentar:

Emeles sa...

Du kan ju alltid komma upp och få låna mitt finfina regnställ! NOT! Jag älskar mitt regnställ. Jag bara skojade. Eller, nej, jag SKOJADE inte. Jag erbjöd mig eftersom jag är fullt förvissad om att du inte kan ta dig till den stora staden för att låna ett regnställ.

Har just vinkat av en potentiell kattungeköpare. Om han köper, vilket jag tror att han gör, så vill han ha Amelia. Amelia är fin. Amelia är rolig. Amelia är MIN katt. Skall någon få köpa MIN katt? NÄE. Eller jo. Nu ligger stackars Amelia och sover så sött. Ovetandes om sitt öde som katt åt en servitör i Johanneberg. Eller tänk om han ÅNGRAR sig? Skall stackars Amelia bli RATAD? NÄE. Stackars Amelia. Hon ligger så sött och sover ovetandes om sitt öde som ratad av en servitör från Johanneberg.

One possibly down, two to go.