måndag 20 juli 2009

Det kan vara...

Hunden var hos doktorn idag.
"Det är en vårta", sa doktorn.
"Jaha! Vad bra! Jag var lite orolig att det var en tumör", sa jag glatt.
"Ja, det kan vara en tumör också, ett melanom, men det finns det ingen behandling mot ändå", sa doktorn.
"Nähä", sa jag mindre glatt.
"Hur ser man skilnad då?"
"Ja, det är svårt att säga. Man kan skicka iväg på analys, men det kostar mycket pengar."
"Jaha", sa jag.
"Det är en fästing", sa sköterskan.
"Nej, det är det inte", sa jag.
"DET vet jag."
"Det går nog bort av sig själv. Men du ska spreja flera gånger om dagen med den här propolis-sprejen. Den är bra mot allt: Mot virus, bakterier, svamp och KAN ha en tillväxthämmande effekt på tumörceller"
"Jaha, vad kostar den då?"
"120 för 50 milliliter, det dubbla för det dubbla."
"Eh, jag köper en liten flaska då..."
"Ja, och om du känner att du får lite ont i halsen, så kan man spreja så..."
Han sprejade sig i svaljet.
"...och så går det över! Helt ofarligt. Naturmedel."
Och så gick jag därifrån 470 kr fattigare, men inte destu visare...

2 kommentarer:

Berander sa...

Och bara för att det är ett naturmedel så är det helt ofarligt?!?

Sicket nöt, han kan ju testa att frottera sig med en jättebjörnloka och sedan lägga sig i solen, eller varför inte samma manöver med en vanlig sketen selleri. Naturligt, heeelt livsfarligt eftersom det orsakar grymma brännskador, men säkert ofarligt ändå.

Jag har hört att uran är naturligt (vilket det ju är) då måste det oxå vara ofarligt och gå att smörja in sig med, eller svälja eller stoppa röven full med.

Eller inte.

Sickna nötter det finns *suck*

Johan Petterson sa...

Hej, tack för ett underhållande inlägg!

Jag vill egentligen bara tacka för ditt stöd under vår malariakampanj som vi bedrev tidigare i år, utan din hjälp hade det aldrig gått så bra! Vi fick allt som allt in 3500 gåvor och 150 000 "smittades" under kanmpanjens gång.

Ännu en gång - TACK!


Mvh,
Johan Petterson