måndag 9 februari 2009

Allt löser sig!

Dagens rätt:
Fläskkotlett med ugnsrostade grönsaker och ärtskott till lunch, Fisksoppa med lax, hajmal, sej och räkor samt ostknäcke till middag, skinkmacka på styrelsemötet: Allt inom pointsantalet idag. Köpte en jättefin kokbok med romantiska festmenyer. Man måste ju förbereda sig för Makens hemkomst.

Hur det gick? Ja, med tanke på helgens försyndelser och bristen på rörelselust, PMS och allt så gick det väl alldeles förträffligt: -0,8kg! Det går alldeles förträffligt att minska i vikt genom att äta gott, mycket och utan sötningsmedel eller light (ok, jag fuskar med minifraiche ibland) och utan att känna att man avstår allt livets goda, eller motionera sig blå. I morgon ska jag äta semla, och smaka bullarna som Cassandra och jag gjorde: Riktig grädde och riktig mandelmassa. Men bara en, och bara i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

"bara en, bara imorgon"... lycka till! Jag hade aldrig klarat det.. jag har gått upp 7kg på ett halvår.. panik.. jag börjar bli en tjockis. Du är jätte duktig!