lördag 7 februari 2009

Ett moln av vällukt

Hela källaren doftar av Tea Tree och Aloe. Hela Hunden också lyckligtvis. Det tog två timmar att akututreda delar av pälsen och avlägsna de mest prominenta kardborrarna, schampoonera hela hunden två gånger, delar tre. Ryggen är fullkomligt slut.

Bästisen kom förbi för att hjälpa mig göra slut på snacksen från gårdagens frossarkväll och fälla intelligenta kommentarer över melodifestivalen. Jag tänker inte kommentera spektaklet, mer än att säga att det glädjer mig att Caroline af Ugglas, den enda artisten i samlingen, förutom pausfåglen Wadling, som hade hjärtat med i musiken, blev nominerad av den internationella juryn och vidare till andra chansen - oväntat men fantastiskt trevligt. Vi gjorde även slut på två pavor rödvin. To hell with points - det är PMS, det är faktiskt undantaget det mesta.

Annars har jag ett par riktigt saftiga debattsaker att blogga om, men jag tror jag måste hålla på dem ett par dagar...

Godnattis

Inga kommentarer: