söndag 22 februari 2009

Hela helgen trillar på


Avlade visit hos Mor i Moghult i torsdags. Var ju tvungen att inspektera den lilla valpen. Delfi är sötast i hela socknen, 9 veckor och skrämmer skiten ur min stora pälsdrufs! När han fick syn på denna söta uppenbarelse, sjönk hela hunden ihop och blev så dämpad, så dämpad.


Vi fick en härlig skogspromenad, han och jag. Snön låg vristdjup och vi knatade iväg på okända skogsvägar, över hyggen och på små stigar. Riskfyllt, ja, och jag ska inte göra om det, men det gick ju bra, även om jag faktiskt var lite orolig att jag villat bort mig vid ett par tillfällen. Det var 4 minusgrader, men friskt och härligt. Vi mötte ingen och såg bara en skogstraktor på avstånd. Hade kunnat bli farligt om man verkligen gått vilse.


Delfi försökte hela tiden få Troubles uppmärksamhet. Trouble vände demonstrativt bort huvudet och lade det helst i någons knä. Till slut kröp hela 28kg hund upp i mitt knä och rullade ihop sig! Det var tungt, men jag ville inte köra bort honom. Morgonen efter kände jag att det nog var läge att åka hem. Hunden var lättad. Jag också, i ärlighetens namn.

Inga kommentarer: