söndag 15 februari 2009

Jag vill inte...

...hålla på att tjata för att folk ska gå upp...
... hålla på att tjata på folk för att de ska äta frukost innan osten flyter bort...
...hålla på att tjata på dem att sätta in frukosten innan den kryper bort...
....gå ut med hunden....
....hålla på att tjata på att alla andra ska gå ut med hunden...
...städa efter alla andra...
...tjata på att alla andra ska plocka upp sina jävla äppleskruttar, mjölkglas, skitiga strumpor, blöta handdukar, mattallrikar, skolväskor, tomma kuvert, lappar, tidningar, joggingskor, jympapåsar, kuddar, dvds, appelsinskal, böcker, tamagochi, spel, lego, cykelhjälmar, vantar och allt annat jävla bös...
...komma på vad för jävla näringsriktig, nyttig mat som så många som möjligt gillar för en hel jävla vecka...
...laga ovan sagda mat...
...lyssna på gnället, och titta på drivorna av "oätliga ingredienser" som samlas på tallrikskanten, när jag kunde slängt fram Billy's pan pizza, för det hade i alla fall två av tre tyckt var ok...
...panta flaskor för att kunna köpa mjölk och äcklig smörgåsskinka tills barnbidraget kommer...
...tänka på alla som verkar ha hur mycket pengar som helst och kan åka på treveckorssemstrar till fucking Thailand, eller alperna...

3 kommentarer:

Berander sa...

WORD!!! Ffa från Anette, men oxå från mig...

Anonym sa...

:S:S Det känns väldigt hårt att läsa fula ord som kommer från dig.. då förstår man allvaret. Jobbigt..:(

Det enda jag kom på som du kan göra med alla äckliga handdukar, skor och allt som inte är på plats; släng in allting i personens garderob, så kanske de lär sig. Det blir bråk och jobbigt i början, men det fungerade med mig och mamma (Vi slarvar). Min syster är pedantisk, och hon orkade inte städa efter oss så hon slängde in allt i våra garderober med motivet "ni får jätte gärna göra så med mina saker.. ifall ni hittar något som är mitt där det inte ska vara". Det fungerar bra! ..hoppas det blir bättre!

Anonym sa...

Din näst sista mening känner jag igen mycket väll... Den 19e varje månad är en viktig dag.

Annars är jag en 'sträng' mamma så jag slipper mycket sånt tjat.