fredag 27 februari 2009

Fredag i sängen

Söndag i sängen är en låt med eminenta Bo Kaspers orkester. Det var faktiskt länge sedan jag lyssnade på dem... Spotify? Mmmmm......

Tillbaka till fredag i sängen. Lite sovmorgonkänsla idag. Har haft mardrömmar i natt, och vaknade ganska tidigt, men kunde ligga kvar och andas in lukten av Makens varma, bruna hud innan han gick upp och startade Lillprinsen. Sedan kom han tillbaka. Sedan mös vi tyst och försiktigt under täcket en stund.

Prinsessan hade lovat att ta ut hunden. Jag gick och hämtade tidningen och sa hej då till LP innan han gick. Sedan fixade jag frukostmacka till Maken, ett päron till mig, kaffe och vatten och kröp ner i sängen igen. När tidningen var slut och Prinsessan hade dragit sin färde till skolan mös vi inte fullt så tyst och försiktigt och inte heller under täcket.

Efteråt somnade jag, och vaknade inte förrän halv elva, när telefonen ringde. Det var Lillprinsen. Han hade ramlat på skolgården och hade en stooor bula. Fröken tyckte det var bäst att vi hämtade. Maken cyklade iväg och tänkte att de kunde promenera tillsammans hem. Jag kröp ner under täcket igen, med datorn för att kolla mejlen.

Maken ringde. LP hade börjat kräkas, och ambulans var på väg. Men Maken var inte bekymrad det minsta. Han hade gått igenom alla säkerhetsfrågorna och LP visste både sin adress och kunde räkna. "Det blir spännande för honom att åka ambulans", sa Maken glättigt. Jag är heller inte orolig, men jag tror INTE, som Maken, att det är någon god idé att gå till Klitterbadet på söndag. Men min Make tycker att det är en god idé att springa en mil om dagen när man har diskbråck...

(Något senare)
LP och Maken är i Halmstad för observation. Jag skulle ha sprungit, men jag blev så förbolt hungrig när jag var ute med hunden att jag gick och köpte sushi. Av misstag fick jag 10 bitar. Jag orkade äta mison och 7 av dem. Tvärmätt... Så nu får jag nog vänta en liten stund med att springa i alla fall... Jag är ju ombytt, så jag lär ju inte glömma av det! Prinsessan får de överblivna tre bitarna när hon kommer hem. Och all wasabin. Överskattad grönsak...

2 kommentarer:

Berander sa...

Don't worry, maken kommer säkert att få med sig instruktioner hem om bad på söndag är lämpligt... eller ej.

Mys? Nice!

LottaN sa...

Mmmm, bad inte lämpligt förrän om två veckor..
Mys, mycket nice!!!