fredag 9 januari 2009

Dialog rekonstruerad från primärkälla:

-Du är ju ung. När du träffar din livs kärlek så inser du att det finns EN person som är rätt.

-Ja, jag är väl cynisk, men jag tror att förälskelse i första hand är en fråga om doftämnen och kemiska reaktioner i hjärnan och sexuell lust hör till det tillståndet.

-Sexualitet är det vackraste två människor kan dela, den yttersta intimiteten och eftersom dess syfte är barnalstring...

-Menar du att man bara har sex för att göra barn?

-Ja, det är ju det som är meningen, då ska man inte förstöra det genom att slänga bort den största gåvan till höger och vänster! Speciellt unga kvinnor skadas av att ha sex med många partners. Det finns studier som visar att...

-Skulle det vara skadligare för kvinnor att ha sex?!

-De känslomässiga bindningar som ska sparas till äktenskapet och för barnen förstörs.

-Men har inte kvinnor en egen sexualitet för sin egen skull?

-Nej, sexualiteten är för barnalstring.

-Ja, jag tycker i alla fall att jag har rätt att ha sex när jag har lust och med den som jag väljer.

-Jag önskar att du hade fått känna den säkerhet och självförtroende som katolska kvinnor har!

-Du, jag mår förbaskat bra ändå!

(I so wish I'd been a fly on the wall!)

Inga kommentarer: