måndag 19 januari 2009

Zebor och antiloper

Fick SMS i morse, när jag sov. Maken har varit på väg sedan kl 5, på en skranglig buss på afrikanska landsortsvägar. "A bit scary" var omdömet, men han hade redan sett både zebror, antiloper och gnuer.
Själv puttrar man på med vardagsbestyren. Fast så mycket puttrande kan jag inte säga att det blivit idag. Efter gårdagens skafferiröjning och disk, har dagen varit oerhört slö. Jag prövade att ta en insomningstablet i går kväll, vaknade som Kalle Anka på husvagnssemester. Lillprinsen kom och frågade vad han fick ta till frukost och sa att jag fick sova mer om jag ville, men jag släpade mig upp och slängde ut ungarna till skolan. Efter gröt med frysta svartavinbär (MUMS!) och en kopp kaffe gick jag och lade mig igen, somnade om och sov till halv tolv. Klockan var tolv innan jag lyckats flytta någon energi ner till benen för att resa mig upp, och det tog ytterligare en halvtimme innan jag uppbådat tillräckligt för att ta ut hunden.
Mike har två kompisar här. När den andra kompisen kom höjdes volymen med ungefär hundra procent, och de glömmer att jag sagt till dem tre sekunder efter jag sagt till... Jaja, jag slipper mat-lagningen i alla fall. Kronprinsen och Fina fixar hamburgare.

Inga kommentarer: