måndag 26 januari 2009

Uppdaterad

Nu, när jag är mätt i magen igen (förvandlades till ett mamma-monster och slog i skåp och svor och middagen var inte på bordet förrän åtta!) (man blir sådan, när man inte hinner äta mellan 11 och 8 och ståndaktigt låter bli marabou-kakan i skafferiet) ska jag ta och passa på att uppdatera:
  • Maken: Status: I Tanzania, med hemlängtan.
  • Hunden: Tre promenader, magstatus ok.
  • Lillprinsen: Nöjd med Mamma-besöket i skolan (naturligtvis gjorde jag succé när jag hoppade in och hjälpte till i årskurs 4 på engelska-lektionen. "Kolla, Mikes morsa! Värsta engelskan!) Det var inte så blodigt. Cirkulerade lite och hjälpte till med lite is och are, what's in his lunch box, etc.
  • Prinsessan: Något stukad, eftersom mitt besök i skolan, ledde till att jag avslöjade henne med att bära MINA rosa mocka-stövlar när jag oförhappandes träffade henne i matsalen.
  • Prinsen: Körtelfeber. (Hahahahahaha! Kan han ha, när han inte kan släppa taget om tjejen i tre sekunder.)
  • LoveCat: Ett kilo lättare om rumpan, tack vare tidigare nämnd ståndaktighet, raska hundpromenader och god matt i vettig mängd. (Inga lightprodukter och ingen överdriven motion den här gången!)

Kvällens mat:
Prosciutio (tre skivor, skurna i bitar)
Färsk sparris, ett knippe, kokt i saltat vatten med några droppar citron.
Keso med grillad paprika, 1 dl
en liiiten vitlöksklyfta och mycket svartpeppar
Spagetti

Mums!!! Nu är jag stockmätt, men ska fylla på med några oliver för att komma upp i dagens points. Det är farligt att svälta!

2 kommentarer:

Berander sa...

Mononukleos är inget att garva åt (bara lite ;)). Han kommer antagligen att vara kass i 2 veckor och vara långt ifrån frisk kanske en månad efter.

Om han håller på med ngn kontaktsport eller annat bus med risk för våld mot kroppen bör han avstå 1-2 månader efter tillfrisknandet - mjältruptur är inget man skojar bort.

Och heter det inte "What's are in Who's lunchbox?"

LottaN sa...

Mmmm, tycker synd om lite. Och tänker inte släppa iväg till skolan på ett par dagar. Nu håller han ju inte på med alvarligare kampsport än XBox 360, som kan vara nog så blodigt, men jag tänker skriva lapp till Wegerupskan om att han ska bli befriad från gymnastiken några veckor eller så...