lördag 17 januari 2009

Gräsänka

Så har jag vinkat av Maken. Det var jobbigare än vad jag trodde. Var tvungen att gå och sätta mig i bilen innan tåget gick, för jag orkade inte stå på perrongen och gråta. Så köpte jag frallor på vägen och kommer hem och upptäcker att hunden på något sätt skadat sig och har en köttig, kal fläck på hakan! Det här börjar bra...

En stund senare kom det ett text-medelande till Prinsessan. Det var hennes födelsedagspresent från pappa: "Jag tycker att du ska gå till Guldsmeden. Hälsa från mig!" Hon blev själaglad, och marscherade nästan genast dit, via favoritcaféet, och fick sina öronlober punkterade. Det tog två minuter och hon sa "aj som...". Guldsmeden undrade vad hon hade tänkt att fortsätta med. Då rodnade hon.

Moster Anna, Heinz och Klanton hälsade på. Moster fick lösa ut mig på varuhuset, när jag naturligtvis förköpt mig. Tänkte ju bara köpa födelsedagspresent till Prinsessan, men det blev azazza-bordstabletter, en duk, badskum och diverse annat skräp också. Det är livsfarligt när saker är billiga! Det var ju för väl att jag inte köpte det där överkastet i alla fall!

Inga kommentarer: